Przeszłość i teraźniejszość Wiedźmina [Inspiracje na weekend #11]

W tym tygodniu Wiedźmina można znaleźć absolutnie wszędzie. Nie mogło go więc zabraknąć i w dzisiejszych inspiracjach. Przyjrzyjmy się burzliwej historii powstawania gry oraz temu jak dziś się prezentuje na konsolach i pecetach.

Wiedźmin na silniku Mortyra (2002) – zanim studio CD Projekt Red zdecydowało się na wybór silnika Aurora dla pierwszego Wiedźmina, powstał ciekawy prototyp. Opowiada o nim Ryszard Chojnowski, czyli Rysław, który uczestniczył w pracach nad tą wersją. Więcej gameplayu możecie zobaczyć też w angielskiej wersji tego filmiku.

Wiedźmin na silniku Aurora (2004) – wybór silnika firmy Bioware dał już znacznie lepsze efekty. Znów Rysław prezentuje jak wyglądało pierwsze demo pokazywane wydawcom na targach E3. Na tym etapie nie było nawet Geralta!

Graficzne bajery w Dzikim Gonie – świetny artykuł przedstawiający technologie użyte przy produkcji nowej części Wiedźmina. Zwróćcie szczególną uwagę na porównania wyglądu gry przy różnych ustawieniach.
the-witcher-3-geralt-dk
Wiedźmińskie bugi – jak każda porządna gra z otwartym światem, Wiedźmin doczekał się paru zabawnych bugów. Nie są to może epickie wpadki na poziomie Watch Dogs ale i tak dają radę. Z czasem z pewnością pojawi się ich więcej ku uciesze graczy i na złość twórcom. Zainteresowanych odsyłam także do wątku na Reddicie.

Downgrade czy nie? – co prawda wideo słabej jakości ale przedstawia efekty graficzne, które mogły się znaleźć w grze. Na koniec więc temat nieco kontrowersyjny, gdyż część graczy zarzuca twórcom celowe obniżenie jakości gry. Na zarzuty odpowiada jeden z szefów studia CD Projekt Red.


Skomentuj dzisiejsze zestawienie na Facebooku. Możesz również zobaczyć poprzednie w archiwum Inspiracji na weekend.