Jak powstawał Hearthstone? [INW #24]

Hearthstone: Heroes of Warcraft to gra, która nie przypomina żadnej innej produkcji Blizzarda. Stworzona przez mały zespół, mobilna i darmowa powstawała zupełnie inaczej niż dotychczasowe hity kultowego studia. Jak zmieniała się najpopularniejsza obecnie gra karciana przez długie 6 lat produkcji?

  • 10 istotnych elementów designu Hearthstone’a – Eric Dodds wyjaśnia specyfikę prac nad designem Hearthstone’a podczas Game Developers Conference w 2014 roku. Ogólnie filmiki z wykładów GDC to kopalnia wiedzy i doświadczeń dla twórców gier ale przyda się również każdemu zainteresowanemu grami.
  • Hearthstone UI – kolejne wideo z GDC, tym razem o ewolucji interfejsu użytkownika i dzisiątkach pomysłów, które zostały odrzucone (i bardzo dobrze). Podsumowanie najważniejszych informacji z tego wykładu możecie też znaleźć tutaj.
  • Ostatecznie te projekty zostały odrzucone.
    Ostatecznie te projekty zostały odrzucone.
  • Jak powstają bossowie? – na przykładzie jednego z bossów z dodatku Czarna Góra, Polygon wyjaśnia co sprawia, że przygody w Hearthstonie są wciągającą odmianą dla od pojedynków z innymi graczami.
  • Eric Dodds dla Gamasutry – główny designer Hearthstone wyjaśnia w wywiadzie jak bardzo odmienny był proces powstawania gry w porównaniu do innych gier Blizzarda. Przy okazji fajny wstęp do jego wystąpienia na GDC, do którego linkuję wyżej.
  • Design and development of Hearthstone – obszerny wpis na wikipedi Hearthstone’a o procesie powstawania gry. Mnóstwo szczegółów wraz z linkami do źródeł i screenami z wczesnych etapów produkcji. Gratka dla fanów.

Chcielibyście coś dodać do dzisiejszego zestawienia? Nie zapomnijcie zaglądnąć na Facebooka.

Pozostałe wpisy znajdziecie jak zawsze w archiwum cyklu Inspiracji na weekend.